Onze digitale graffiti wall inzetten tijdens een beurs of evenement?

De digitale graffiti wall maakt beurzen en evenementen tot een bedrijfsmatig én creatief succes. Origineel vermaak valt vrijwel altijd in de smaak bij bezoekers en gasten. Zij reageren in de regel dan ook enthousiast op onze digitale graffiti muur. Voor u biedt de inzet hiervan aanzienlijke voordelen. In deze blog leggen we uit welke dat zijn.

De digitale graffiti wall is als creatief side-entertainment enorm populair tijdens evenementen, beurzen, activaties en PR-stunts in binnen- én buitenland.

Wat is een digitale graffiti wand?

Allereerst is het belangrijk om de term digitale graffiti even onder de loep te nemen. Wat moet u zich hier precies bij voorstellen? Kort gezegd is Digifitti® een multi-user-applicatie waarmee wordt gewerkt op een groot interactief projectie of touchscreen scherm.

Uit de speciale spuitbussen komt geen verf, maar infrarood licht dat communiceert met de techniek in/achter de digiffiti-wall. Dat levert géén verflucht of -nevel, maar wél de mooiste creaties op. De graffiti-wall is daardoor bijna overal inzetbaar.

De street-art ervaring wordt bovendien behouden: de spuitbussen sissen net als echte spuitbussen tijdens het spuiten. Daarmee hebben de ontwikkelaars van de Digifitti® techniek – rasechte graffiti-artiesten met meer dan 20 jaar ervaring – de beleving zo realistisch mogelijk gemaakt.

De vraag is: waarom zou u virtuele-graffiti inzetten op een beurs of evenement? Hieronder beschrijven we een aantal mogelijkheden.

De digitale graffiti wall als side entertainment tijdens een event.

De digitale graffiti wall als side entertainment tijdens een event.

De ‘live-factor’: direct online met uw merk, product of dienst

Is er op locatie een wifi-verbinding beschikbaar, dan kunnen deelnemers de gecreëerde kunstwerken vanuit de digitale graffiti muur direct versturen naar een social media kanaal óf naar een e-mail adres.

Daarnaast worden de kunstwerken automatisch digitaal opgeslagen als afbeelding. De digifitti applicatie biedt dus mogelijkheden om het ‘live-gevoel’ te creëren en direct online te gaan met uw merk, product of dienst, uiteraard met een stukje toegepaste branding.

Lees alles over de mogelijkheden van onze digitale graffiti wall of bekijk ons complete aanbod van creatieve activiteiten en workshops.

Branding: maak van uw merk een live-beleving

Tijdens beurzen en evenementen zijn gasten op zoek naar een creatieve en inventieve vorm van vermaak. Omdat de virtuele graffiti-wall geheel naar wens is te customizen, zet u hiermee uw merk op een creatieve manier op de kaart.

Zorg ervoor dat de graffiti muur aansluit bij uw merk, huisstijl en/of product. Of voeg een afbeelding in die de basis vormt voor de kunstwerken die bezoekers zullen creëren. De digitale graffiti-applicatie beschikt over een zeer ruim kleurenpalet, waarin ook verschillende lijndiktes en de nodige effecten zijn opgenomen.

Daarnaast kunt u gebruikmaken van sjablonen, stempels en achtergronden voor een onvergetelijke ervaring. De achtergrond kan vooraf worden voorzien van branding of u kunt hiervoor een eigen visual gebruiken. Deelnemers maken vervolgens een creatie met uw visual als basis.

Om de branding-mogelijkheden volledig te benutten is het raadzaam om een overlay te plaatsen met uw logo, beeldmerk of boodschap. Hier kan niet overheen worden gespoten, wat betekent dat uw overlay áltijd zichtbaar blijft – ook wanneer gasten vanuit de graffitiwand de foto printen of hun creaties op social media plaatsen. Een zeer effectieve manier van branding!

Digitale-graffiti als publiekstrekker: entertainment en interactie

Desgewenst kan onze fotograaf live foto’s maken van uw gasten in de fotobooth of greenscreen-setting. Deze foto’s worden automatisch op de graffiti-wall getoond, waarna de deelnemers hun foto’s kunnen personaliseren door bijvoorbeeld andere achtergronden, sjablonen, teksten of bewegende animaties toe te voegen.

In onze ervaring leidt dit niet alleen tot veel bedrijvigheid bij deze activiteit, maar ook tot veel interactie – zowel op locatie als op social media. Interactieve graffiti maakt het dus gemakkelijk om met een publiek in contact te komen en uw merk op creatieve wijze online te promoten!

De digitale graffiti wall inzetten op een beurs of event?

Ons unieke concept is populair in binnen- én buitenland. Onze Digifitti-wall wordt wekelijks ingezet op evenementen, beurzen en pr-stunts in Nederland en België en met regelmaat ook in Duitsland, Frankrijk en Luxemburg.

Ook hebben wij onze digitale graffiti wand mogen verzorgen tijdens evenementen in Spanje, Portugal, Zweden, Zwitserland, Noorwegen, Engeland, Turkije en het Midden-Oosten.

Foto’s van onze digitale graffiti muur in actie

Onderstaande foto’s tonen enkele mogelijkheden, bekijk ons uitgebreide portfolio voor meer voorbeelden van onze digitale graffiti wall.

Meer weten of de digitale graffiti wand huren?

Benieuwd hoe ú tijdens een evenement, feest, beurs of congres onze digitale graffiti muur kunt inzetten? Neem nu contact met ons op en ontvang vandaag nog informatie, advies of een prijsberekening.

Vanwege de grote variatie in prijzen raden we u aan om vrijblijvend een offerte aan te vragen zodat we u kunnen voorzien van een op maat gemaakt voorstel. De prijs is voornamelijk afhankelijk van de grote van het evenement, de tijdsduur, locatie en het aantal extra functionaliteiten zoals de print, photobooth of greenscreen functie.

Contact opnemen