3 redenen om onze digitale graffiti wall in te zetten tijdens beurzen en evenementen

Digitale graffiti maakt beurzen en evenementen tot een bedrijfsmatig én creatief succes. Origineel vermaak valt vrijwel altijd in de smaak bij bezoekers en gasten. Zij reageren in de regel dan ook enthousiast op onze digitale graffiti-muur. Voor u biedt de inzet hiervan aanzienlijke voordelen. In deze blog leggen we uit welke dat zijn.

Wat is digitale graffiti?

Allereerst is het belangrijk om digitale graffiti even onder de loep te nemen. Wat moet u zich hier precies bij voorstellen? Kort gezegd is Digifitti® een multi-user-applicatie waarmee wordt gewerkt op een interactief scherm. Uit onze speciale spuitbussen komt geen verf, maar infrarood licht dat communiceert met de Digiffiti-wall. Dat levert géén verflucht of -nevel, maar wél de mooiste creaties op. De graffiti-wall is daardoor bijna overal inzetbaar.

De graffiti-ervaring wordt bovendien behouden: de spuitbussen sissen als vanouds tijdens het spuiten. Daarmee hebben de ontwikkelaars van Digifitti – rasechte graffiti-artiesten met meer dan 20 jaar ervaring – de beleving zo realistisch mogelijk gemaakt. De vraag is: waarom zou u digitale graffiti inzetten op een beurs of evenement? Hieronder beschrijven we 3 voordelen!

Foto's van de digitale graffiti wall

1. Branding: zet uw merk op de kaart

Tijdens beurzen en evenementen zijn gasten op zoek naar een creatieve en inventieve vorm van vermaak. Een Digifitti-wall zal het daarom goed doen. Omdat u deze geheel naar wens kunt customizen, zet u uw merk stevig op de kaart. Zorg ervoor dat de Digifitti-wall aansluit bij uw merk, huisstijl en/of product. Of voeg een afbeelding in die de basis vormt voor de kunstwerken die bezoekers zullen creëren.

De digitale graffiti-applicatie beschikt over een zeer ruim kleurenpalet, waarin ook verschillende lijndiktes en -soorten zijn opgenomen. Daarnaast kunt u gebruikmaken van de vele sjablonen, stempels en achtergronden voor een onvergetelijke ervaring. De achtergrond kan vooraf worden voorzien van branding, of u kunt hiervoor een eigen visual gebruiken. Deelnemers maken vervolgens een creatie met uw visual als basis.

Om de branding-mogelijkheden volledig te benutten is het raadzaam om een overlay te plaatsen met uw logo, beeldmerk of boodschap. Hier kan niet overheen worden gespoten, wat betekent dat uw overlay áltijd zichtbaar blijft – ook wanneer gasten de foto printen of hun creaties op social media plaatsen. Een zeer effectieve manier van branding!

2. De ‘live-factor’: direct online met uw brand

Is er een wifi-verbinding beschikbaar, dan kunnen deelnemers de gecreëerde kunstwerken vanuit de Digifitti-applicatie direct versturen naar een Facebook, Instagram of Twitter kanaal óf naar een e-mailadres. Daarnaast worden de kunstwerken automatisch digitaal opgeslagen als afbeelding. Digitale graffiti biedt dus mogelijkheden om het ‘live-gevoel’ te creëren en direct online te gaan met uw brand.

3. Digitale graffiti als publiekstrekker: bedrijvigheid en interactie

Desgewenst kan onze fotograaf live foto’s maken van uw gasten in een greenscreen-setting. De foto’s worden automatisch op de graffiti-wall getoond, waarna deelnemers hun foto’s kunnen personaliseren door bijvoorbeeld andere achtergronden, sjablonen, teksten of bewegende animaties toe te voegen. In onze ervaring leidt dit niet alleen tot veel bedrijvigheid bij een stand, maar ook tot veel interactie – zowel op locatie als op social media. Digitale graffiti maakt het dus gemakkelijk om met een nieuw publiek in contact te komen en uw brand op creatieve wijze te introduceren!

Digitale graffiti inzetten op een beurs of evenement?

Ons unieke concept is populair in binnen- én buitenland. Onze Digifitti-wall wordt wekelijks ingezet in Nederland en België en met regelmaat ook in Duitsland, Frankrijk en Luxemburg. Ook hebben wij onze digitale graffiti wall mogen verzorgen tijdens evenementen in Spanje, Portugal, Zweden en het Midden-Oosten. Interesse of meer weten? Neem gerust contact met ons op.

Recent uitgevoerde projecten

Digital graffitiwall

Barcelona

Interactive photobooth Conway

Interactive photobooth

Conway

Digital graffiti wall BMW

Digital graffiti wall

BMW

Digiffiti BMW Brussels

Digiffiti

BMW Brussels

Digitale graffiti wall BMW

Digitale graffiti wall

BMW

Digiffiti Global TechX 2018

Digiffiti

Global TechX 2018