Tijdelijke krijt uitingen
Breng met onze tijdelijke krijt uitingen uw (reclame)boodschap op een opvallende en doeltreffende manier onder de aandacht vanĀ uw doelgroep. De guerrilla en straatreclame campagnes met krijt zijn zeer opvallend en kunnen, in tegenstelling tot de reverse graffiti uitingen, op elke gewenste plek worden aangebracht. Deze vorm van buitenreclame wordt veelal gebruikt als tijdelijke route aanduiding of als promotie van een product, winkel, beurs of evenement.
Krijt-uitingen als tijdelijke straatreclame
Wij bepalen in samenspraak met u het aantal krijt-reclame uitingen en de gewenste locaties, gebieden en steden zodat de uitingen strategisch geplaatst kunnen worden en de beste exposure wordt behaald. Vaak wordt er voor gekozen om uitingen te plaatsen rondom drukke winkelstraten, stations, bus- en tramhaltes, pinautomaten, oversteek plaatsen of specifiek gekozen locaties. We kunnen elke visual omzetten naar een sjabloon, wel is het aan te raden om de krijt uiting overzichtelijk, duidelijk en compact te houden zodat de boodschap voor de voorbijganger in één oogopslag duidelijk is.
De mogelijkheden van tijdelijk krijt
Tijdelijke krijt-uitingen kunnen in een aantal primaire kleuren worden aangebracht, namelijk: wit, zwart, geel, oranje, rood, licht- en donkerblauw, roze, paars en groen. Omdat de kleuren niet over elkaar heen aangebracht kunnen worden kan er bij het aanbrengen van de tijdelijke krijt graffitiĀ per plaatsing in principe maar met 1 kleur worden gewerkt. Afhankelijk van uw wensen kiezen we het type krijt dat de gewenste levensduur het beste benaderd. De keuze bestaat uit de indicatieve levensduur van; dagen/weken, maanden of jaren (semi permanent).
Het is ook mogelijk dat wij de uitingen na een afgesproken periode of datum weer verwijderen. De exacte levensduur van de tijdelijke straatreclame uiting is op voorhand moeilijk te voorspellen omdat deze afhangt van de ondergrond, het weer, het soort plek en de belasting van de uiting. Uiteraard zijn onze krijt uitingen niet schadelijk voor het milieu.
Met onze krijt uitingen is het mogelijk om tijdelijk op te vallen op locaties in de buitenruimte waar traditionele media vaak niet inzetbaar zijn.
Praktische informatie
Bekijk de praktische informatie en veel gestelde vragen over onze tijdelijke krijtreclame campagnes.
Omstandigheden
Deze acties kunnen uitgevoerd worden mits de ondergrond niet vochtig, bevroren of besneeuwd is.
Werkgebied
Wij verzorgen krijtreclame campagnes op elkeĀ door u gekozen locatie in de Benelux of daar buiten.
24/7 beschikbaar
Een tijdelijke krijt actie kan 7 dagen per week worden ingepland, de uitvoer vindt meestal ’s nachts plaats.
Zichtbaarheidsduur
De levensduur hangt af van de locatie en het gekozen product, de opties zijn: dagen/weken, maanden of jaren.
Formaat
Wij gebruiken voor een tijdelijke krijt reclame campagne meestal een sjabloon maat van ± 1,25m2.
Kleur
De krijt- en melkverf uitingen kunnen in een aantal primaire kleuren worden uitgevoerd.
Ondergrond
Ons krijt werkt op nagenoeg alle ondergronden maar mag niet zomaar op muren worden gebruikt.
Productietijd
De voorbereidingstijd van een krijt reclameĀ campagne is gemiddeld 7Ā werkdagen, spoed is mogelijk.
Wetgeving
Krijt reclameĀ valt onder de zogenoemde ‘guerrilla marketing’, wij vragen geen vergunning aan.
GedragsbeĆÆnvloeding en nudging
Nudging (of nudgen) is een techniek waarbij op een subtiele manier gedrag wordt beĆÆnvloed en bepaalde keuzes of handelingen worden gestimuleerd. Deze techniek kan worden gezien als het geven van een ‘duwtje’ in de gewenste richting. Een bekend voorbeeld van nudging is de afbeelding van een nepvlieg in urinoirs zodat mannen niet meer naast de pot plassen. Deze vorm van gedragsbeĆÆnvloeding kan ook toegepast worden bij het inzetten van straatreclame campagnes. Bijvoorbeeld door krijt uitingen die (tijdelijke) routes weergeven, aangeven waar je wel/niet je fiets mag parkeren of attenderen op (on)gewenst gedrag rondom afvalscheiding en het bijplaatsen van afval rondom afvalcontainers.
Reverse graffiti of krijt-uitingen?
Een campagne met relatief veel krijt reclame uitingen in een klein gebied kan soms zorgen voor klachten van concurrenten en collega ondernemers, omwonenden of de gemeente. Afhankelijk van het aantal gewenste plaatsingen en uw specifieke wensen rondom de positionering van de uitingen kunnen wij in de meeste gevallen op voorhand een inschatting maken van de klachtgevoeligheid. Wanneer u het inzetten van krijt graffiti campagne een te groot risico vindt is reverse graffiti wellicht voor u een beter alternatief. Met de reverse-graffiti techniek spuiten we warm water met hoge druk door een mal heen. Door het contrast dat hiermee wordt gecreëerd op de ondergrond wordt uw reclame uiting zichtbaar. Het nadeel van reverse graffiti is dat deze techniek slechts op een beperkt aantal ondergronden inzetbaar is.
Bekijk de Reverse graffiti
Regelgeving rondom guerrillamarketing
Tijdelijke krijt uitingen vallen qua wet- en regelgeving in een grijs gebied. Het is doorgaans dan ook niet mogelijk om voor deze vorm van guerrilla marketingĀ een vergunning aan te vragen. Een subtiele en doordachte aanpak bij het uitvoeren is noodzakelijk om eventuele klachten te voorkomen. Uiteraard zijn wij hierin gespecialiseerd en kunnen we vooraf een goede inschatting maken van de (on)mogelijkheden. Wanneer de actie voor (of in samenspraak met) een stad, gemeente of provincie, of rondom een gemeenschappelijk of publiekelijk doel, wordt ingezet is het soms wel mogelijk om toestemming of een vergunning aan te vragen.