Guerrilla marketing

Graffitinetwerk verzorgd in de gehele Benelux spraakmakende straat- en buitenreclame, ook wel guerrilla marketing genoemd.

Het publiek op unieke wijze ‘overvallen’ met een boodschap is vaak een momentopname waar breed over wordt gesproken. Guerrilla marketing leent zich uitstekend voor deze manier van communiceren. Guerrilla marketing kenmerkt zich door de inzet van een klein budget en beperkte middelen om in zeer korte tijd een groot bereik te halen onder een vooraf vastgestelde doelgroep. Met name kleinere bedrijven moeten het doorgaans hebben van ludieke acties waarbij de onderneming of een productlijn snel onder de aandacht wordt gebracht van een breed publiek. Door het succes van guerrilla marketing grijpen ook steeds vaker grotere bedrijven naar deze techniek om de aandacht te vestigen op een nieuw product of dienst.

Reverse graffiti

Reverse graffiti marketing maakt gebruik van ‘vuile straten’, met een sjabloon wordt een deel van de straat schoon gemaakt waardoor een uiting, afbeelding of tekst zichtbaar wordt. Reverse graffiti is spraakmakend omdat de impact groot is. Clean graffiti, ook wel groene graffiti genoemd, kan overal gebruikt worden, bijvoorbeeld rondom drukke winkelstraten, stations, bus- en tramhaltes, pinautomaten, en oversteekplaatsen. Na gemiddeld twee maanden is de afbeelding door de vervuiling van de straat verdwenen. Omdat wij een reverse graffiti campagne geheel CO2-neutraal kunnen uitvoeren is het in tegenstelling tot de normale vormen van reclame een erg schone manier van reclame maken. Schoon wordt ook vaak vergeleken met groen omdat dit de natuur weerspiegeld, vandaar dat de techniek in de volksmond vaak ‘green-graffiti’ genoemd wordt.

Krijt reclame

Een straat campagne kan ook met tijdelijke krijtverf uitgevoerd worden. We kunnen met deze techniek net als bij het reverse graffiti de logo’s, teksten en afbeeldingen zichtbaar maken alleen nu met tijdelijke krijtverf. De krijtverf is nagenoeg hetzelfde als stoepkrijt alleen blijft het iets langer zitten. De krijt uitingen kunnen ook in kleur aangebracht worden, alleen de primaire kleuren zijn hiervoor beschikbaar. De krijtverf lost afhankelijk van de plek, slijtage en hoeveelheid regen na ongeveer drie weken uit zichzelf weer op. Het is ook mogelijk dat wij de uitingen na een afgesproken datum zelf verwijderen.

Regen reclame

Regenreclame is een innovatieve en mileuvriendelijke manier van buitenreclame waarbij gebruik wordt gemaakt van regenwater. De regen reclame is alleen zichtbaar als het regent of heeft geregend. De uiting verdwijnt uit zichzelf weer als de grond opdroogt. Een campagne blijft gemiddeld 2 maanden zichtbaar bij regenval. Gemiddeld valt er per jaar gemiddeld 800mm aan neerslag in Nederland. Met de regenreclame maken we daar graag gebruik van!

Straatstickers

Voor kortlopende en landurige reclame-campagnes kunnen straatstickers in worden gezet. De speciale folie kan een full color reclame boodschap bevatten en vormt zich door de flexibele basis volledig naar de ondergrond. De toplaag is zeer slijtvast. De straatstickers kunnen in ieder gewenst formaat worden gemaakt.

Streetpainting

Wij verzorgen 2D en 3D straattekeningen, ook wel streetpainting genoemd, en geven demonstraties met zachte pastelkrijt, pigment, en/of kalkverf. Met een 2D straattekening kunnen we een logo, woord of afbeelding exact namaken. De 2D straattekening ziet er vanuit elke hoek hetzelfde uit. Een 3D straattekening wordt vaak gebruikt voor het creëren van een optische illusie met perspectief en/of diepte. De 3D tekening toont bij de juiste kijkhoek bijvoorbeeld een levensecht zwembad, een gat in de grond of een realistisch 3D object.

Guerrilla spandoeken

Guerrilla marketing kenmerkt zich met name door de tijdelijk- en onverwachtheid van de uiting. Guerrilla spandoeken worden meestal gebruikt op plaatsen waar reclame zeer effectief kan zijn, maar niet altijd mogelijk is. Denk daarbij aan pleinen waar grote groepen eenmalig bijeenkomen, aan snelwegen, rondom drukke winkelstraten of langs het spoor. De duur van de campagne is niet in te schatten, maar vaak is twee dagen al voldoende voor een enorme exposure.

Mos graffiti

Mos graffiti is een kunst en reclame vorm die leeft, ademt en groeit. Met mos graffiti kunnen we woorden, vormen, patronen en zelfs afbeeldingen op muren zichtbaar maken. We brengen de uiting aan waarna deze na verloop van tijd verder groeit. Uiteindelijk zal de uiting vervagen en er alleen mos overblijven. Deze originele actie is geheel Co2-neutraal uit te voeren.

Zand en sneeuw reclame

Communiceren in de sneeuw of in het zand op het strand is uiterst effectief, bijvoorbeeld bij een nieuwjaarsduik, als er sneeuw in de straten ligt en de verwachting is dat het enige dagen blijft vriezen of op bevroren plassen of grachten. Alles is mogelijk, wij kunnen ieder woord of plaatje namaken.

Een selectie van onze meest recente projecten

004

Tekenrobot Hennessy

032

Krijt uitingen Mikro Gids

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Creatieve workshops Rabobank

004

Muurschildering Amsterdam Oost

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Straatstickers Primark

SONY DSC

Incentive programma Amsterdam

003

3d streetpainting Cortina

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Digitale graffiti Rotterdam

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en ontdek waarom professionals voor Graffitinetwerk kiezen.