Green graffiti

Green-graffiti, soms ook reverse graffiti genoemd, is een milieuvriendelijke en duurzame methode om in de buitenruimte een reclame boodschap over te brengen aan uw doelgroep!

Zichtbare buitenreclame

Bij een green graffiti campagne, uitgevoerd door Graffitinetwerk, worden duurzame technieken gebruikt. Welke vorm de boodschap ook heeft, de gebruikte methoden zijn dezelfde; milieuvriendelijk. Net als bij de traditionele media, bieden wij effectieve, innovatieve oplossingen voor het bedrijfsleven. Maar in tegenstelling tot de traditionele media, doen we het op een maatschappelijk verantwoorde manier. Grote impact op het publiek, lage impact op het milieu! Duurzaamheid en milieuvriendelijkheid maken deel uit van ons leven! Het is een mondiaal vraagstuk en meer en meer organisaties beseffen de noodzaak van het overbrengen van hun boodschap op een duurzame manier. Denk globaal, handel lokaal.

Hoe werkt de green graffiti reclame?

Met behulp van een sjabloon, water en een hogedrukspuit wordt een communicatie-boodschap op de grond aangebracht. Het belangrijkste voordeel van het medium ligt in de flexibiliteit. Een klant is niet gebonden aan een minimale afname, niet gebonden aan een bepaald formaat en kan zelf beslissen op welke plekken ze green-graffiti wil inzetten. De inzet van green graffiti, een van de weinige duurzame alternatieven voor communicatie die beschikbaar zijn, kan daarnaast een positieve bijdrage leveren aan de uitstraling van een merk of organisatie.

Doelgericht reclame maken

Onze guerrilla marketing campagnes kunnen daar waar uw doelgroep is worden geplaatst. Je bent niet langer beperkt door de beschikbaarheid en de locaties van de conventionele media sites. Met reverse graffiti kunt u uw advertenties op de meest effectieve locaties plaatsen. Traditionele reclame richt zich op een bepaald publiek, maar in veel gevallen is het nog steeds zeer hit-en-miss, en dat zal zo blijven vanwege de aard. De meeste outdoor reclame is prima voor branding en “blik op” berichten, maar niet zo goed als u de consument dieper wilt raken. Omdat de groene graffiti berichten zorgvuldig worden geplaatst, hebben mensen de tijd om de informatie te lezen, te begrijpen en te evalueren. Specifieke consumenten groepen kunnen zo individueler worden aangesproken. Dit betekent dat u een gesprek kunt initiëren en een relatie kunt opbouwen met uw doelgroep, in plaats van alleen maar tegen ze aan te praten. Door nauwe samenwerking met de klant en een vooraf geteste locatie proberen wij een zo groot mogelijke groep zo gericht mogelijk te bereiken.Green-graffiti is bijna overal te plaatsen en biedt daardoor mogelijkheden als nooit tevoren. Er is geen media ruimte nodig voor deze vormen van buitenreclame waardoor het ook beter is voor uw budget.

Duurzame guerrilla marketing

Duurzaamheid is tegenwoordig onvermijdelijk voor elk bedrijf. Laat een dergelijke straatreclame campagne het uiterlijk, zichtbare bewijs zijn dat je waarde hecht aan een groene agenda. Naarmate meer en meer milieu-en energieprestatie richtlijnen worden ingevoerd, en bedrijven verplicht worden hieraan te voldoen, maakt onze buiten-reclame van uw maatschappelijk verantwoord beleid een tastbare, concrete actie. In toenemende mate worden duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen als cruciale merkwaarden gezien. Elke keer dat uw advertentie wordt gezien maakt u ook reclame voor waar uw merk voor staat. Het is zinvol om een medium te gebruiken dat uw houding parallel aan en relatie met de wereld, het milieu en de mensen erin vertegenwoordigt.

Flexibel marketing bedrijf

Graffitinetwerk heeft de flexibiliteit om advertenties snel te plaatsen in welke gedaante, vorm en hoeveelheid u maar wilt. Onze straatreclame is grenzeloos qua vorm en grootte van de berichten. Afbeeldingen kunnen worden gemodificeerd zodat elk bericht dezelfde informatie bevat, en er grafisch anders uitzien. Op deze manier ziet uw boodschap er altijd als nieuw uit. Ze geven een geheel nieuwe betekenis aan het idee van tactische reclame. Omdat ze snel te produceren en uit te voeren zijn na bijvoorbeeld berichten en gebeurtenissen in het nieuws, en dus op een zinvolle en actuele manier resoneren met het publiek. Onze guerrilla marketing kan ook in samenhang met de omgeving worden gemaakt, zoals bijvoorbeeld met mos graffiti. Maar bovenal geeft de flexibiliteit u een grote creatieve vrijheid.

Een selectie van onze meest recente projecten

004

Tekenrobot Hennessy

032

Krijt uitingen Mikro Gids

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Creatieve workshops Rabobank

004

Muurschildering Amsterdam Oost

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Straatstickers Primark

SONY DSC

Incentive programma Amsterdam

003

3d streetpainting Cortina

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Digitale graffiti Rotterdam

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met ons op en ontdek waarom professionals voor Graffitinetwerk kiezen.