Reverse en green-graffiti

Reverse graffiti, soms ook clean of green graffiti genoemd is een spraakmakende vorm van straat- en buitenreclame waarbij met behulp van een sjabloon, water en een hogedrukreiniger een reclame uiting op de grond wordt ‘aangebracht’.

Door middel van de reverse graffiti techniek is het mogelijk reclame uitingen te plaatsen in de buitenruimte waar traditionele outdoor media vaak niet inzetbaar zijn. Te denken valt aan drukke winkelstraten, bij stations, bus en tramhaltes, pinautomaten, oversteek plaatsen of rondom specifiek gekozen locaties. Bij de reverse graffiti techniek wordt er niets aangebracht maar juist selectief een deel van de straat schoongespoten, het resultaat is een opvallende reclame boodschap én een schonere straat. Het effect van deze originele en duurzame communicatie techniek blijft afhankelijk van het type ondergrond een aantal weken zichtbaar. Op plekken waar de straat te schoon of niet geschikt is voor reverse graffiti brengen we de uitingen met tijdelijke krijt of melkverf aan.

Guerrilla marketing

Een guerrilla marketing campagne uitgevoerd met de reverse graffiti methode geeft uw merk een creative en duurzame uitstraling, er wordt immers maar één sjabloon gemaakt waarmee we een onbeperkt aantal afdrukken kunnen spuiten met niets anders dan kraanwater. Samen met u bepalen we waar de campagne aangebracht kan worden. Aan de hand van de doelstelling en de grootte van het gebied bepalen we het aantal plekken. We kunnen elke visual omzetten naar een sjabloon, wel is het aan te raden om de reverse of water graffiti uiting overzichtelijk en compact te houden.

Reverse graffiti informatie

Deze vormen van straatreclame vallen qua wetgeving in een grijs gebied. Het is niet verboden om selectief een stuk straat schoon te maken, wel laten we in de meeste gevallen een reclame uiting achter. Een subtiele en doordachte aanpak bij het uitvoeren is noodzakelijk om eventuele klachten te voorkomen. Uiteraard zijn wij hierin gespecialiseerd en kunnen we vooraf redelijk inschatten wat de eventuele risico’s zijn. Zo hanteren wij bij het inzetten van reverse graffiti dan ook een maximum aantal uitingen per straat.

Praktische informatie: Green en reverse-graffiti

  • Reverse- en green graffiti vallen onder de zogenoemde guerrilla marketing
  • Voor deze acties is het in principe niet mogelijk een vergunning aan te vragen
  • De gemiddelde levensduur van een straatreclame uiting is 4 weken, dit kan oplopen tot 12 maanden
  • De reverse- en green graffiti techniek werkt maar op een beperkt aantal ondergronden/steensoorten
  • Wij verzorgen reverse- en green-graffiti acties in de gehele Benelux, maar ook daarbuiten
  • Deze acties kunnen 7 dagen per week ingepland worden, de uitvoering vindt meestal ‘s nachts plaats
  • Deze acties kunnen gedurende het hele jaar uitgevoerd worden, behalve bij een bevroren ondergrond
  • De voorbereidingstijd van een campagne is gemiddeld 5 dagen, spoed is mogelijk
  • De reverse- en green graffiti uitingen kunnen niet in kleur uitgevoerd worden
  • Uiteraard verzorgen wij alle materialen en maken wij foto’s van de actie
  • Reverse- en green graffiti kan in principe niet binnen of op muren gebruikt worden
  • Wij gebruiken voor een green en reverse-graffiti actie meestal een sjabloon van ± 1,5m2

Geïntereseerd in onze straatreclame? Neem vrijblijvend contact op

MEEST RECENTE STRAATRECLAME

001

Krijt uitingen Provincie Zeeland

010

Krijt reclame Fontys

002

Krijt uitingen Vroondaal

008

Krijt uitingen Houten

006

Green graffiti The Hobbit

001

Reverse graffiti Vesteda

003

Reverse graffiti Filminspecteur

015

Reverse graffiti AXE